Op de helft. - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Wouter Bod - WaarBenJij.nu Op de helft. - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Wouter Bod - WaarBenJij.nu

Op de helft.

Door: Wouter Bod

Blijf op de hoogte en volg Wouter

02 Februari 2014 | Spanje, Barcelona

Ola allemaal, daar ben ik weer met een nieuw verslag over mijn belevingen van de laatste drie week. Gisteren waren precies 11 weken hier en dat betekent dat we precies op de helft zitten! Opzicht heb ik dit keer niet zoveel te vertellen vergeleken met de voorgaande keren omdat het eerlijk gezegd allemaal een beetje op dezelfde voet verder ging. Op stage is de sfeer nog weer een beetje beter geworden nadat er een paar stagiaires bij zijn gekomen, een jongen uit Bulgarije, een jongen uit Frankrijk en een Mädchen uit Duitsland. Opzicht is dit hartstikke leuke maar het gaat wel ten koste van mijn werk, want ik moet nu ongeveer de de helft van mijn werk weer afstaan waar ik juist altijd genoeg werk mee had om de dag te vullen. Dus dat is wel minder en eerlijk gezegd snap ik er ook geen zak van waarom dat ze nog meer van die stagiaires op kantoor erbij wouden. En een van die stagiaires die moet nu ook op zaterdag werken, wat ik ook niet begrijp want nou zitten er 3 van die snuiters de hele zaterdag met de vinger in de neus te graaien. Want op zaterdag is er nooit begeleiding, en in principe is dat ook niet nodig want er gebeurt over het algemeen niet veel. Soms dan kijk je beetje dom de telefoon aan en dan vraag ie ow af van gaat er nog wat gebeuren of hoe staat het erbij? Maar niet te min de zaterdag is dus een relax dagje om te werken waarbij niemand ow op de vingers tikt, af en toe dan moet je nog wel eens wat uitdagende werk doen omdat niemand anders er is om dat te regelen. En ja als je het niet redt dan moeten ze het op maandag maar regelen want dan ben ik er toch niet!!! Nee even alle gekheid op een stokje, meestal dan komen we er met z'n alle wel uit en anders gewoon niet. En ja naast de stage is er nog meer te doen in Barcelona zoals ik eerder ook al wel eens vertelden, ik was al lange tijd op zoek naar een kroeg of een bar waar je gewoon weer is olderwets zat kon worden maar dan zonder dat ie 's morgens in de knip kiek en er zit nog geen 5 cent meer in. Want in de clubs betaalde gij ow scheel aan dat grei. En op een mooie zaterdagavond werd ik door een aantal collega's uitgenodigd om mee te gaan naar een paar lokale kroegjes en ja hoor ze bestaan nog; bier voor 2 euro. Ik had mij er al weken terug bij neer gelegd dat deze dag niet meer zou komen maar hij kwam toch. En dat was een prachtig avondje in de kleinste kroegen van Barcelona en dan denk je daarna van ooh maar dan kan nou nog wel naar de jongens en meiden die in club zijn. Kom ie daar, is de helft weg omdat ze niet binnen kwamen omdat ze geen blouse aan hadden. Godver en zelf staan er daar een paar van die portiers met een trainingsboks aan, dan zou je ze toch of niet dan. En dat soort gezeik maken wij hier mee bij die clubs.

Vorig weekend zijn moeders en haar vriend ook nog even een paar dagen langs gekomen waarbij ik weer werd gedegradeerd van trotse inwoner van Barcelona naar simpele toerist. Dat was trouwens ook de eerste keer dat ik de vriend van moeder zag, en Jeroen je hebt gelijk een beste kearl maar wij kunnen hem wel aan, het is namelijk maar zo'n klein kearltje maar een goed jong. Niet te min, het was een mooi weekendje waarbij ik dit keer twee busroutes heb gedaan waarvan ik er een al had gedaan met vader. We zijn onder andere helemaal boven bij de Tribidabo geweest; dat is een kerk/kathedraal die op de hoogste berg van Barcelona staat en een prachtig uitzicht geeft over de stad. En ik moet zeggen gij zou haast denken dat die buschauffeur dat dagelijks doet want hij wist alle mooie plekjes wel te vinden in Barcelona. In de avond zijn we naar wedstrijd geweest van Barca, dit keer was het een competitie wedstrijd tegen Malaga. Het was erg mooi omdat Affelay na iets van 20 maanden niet voor Barca te hebben gespeeld zijn re-entree maakte, het stadion zat dan wel niet bomvol maar het was een prachtige staande ovatie. Hij had dan wel gekloot geraakt die wedstrijd maar zoals ik al zei het was wel mooi. Tegenwoordig zitten wij als een paar aasgieren op de barcelona website om de goedkoopste tickets te bemachtigen. Want afgelopen woensdag zaten we weer voor iets van 15 euro op geweldige plekken toen ze in beker moesten voetballen tegen Levante en ze met 5-1 afdroogde. Verders gaat het hier in huis ook hartstikke goed met zijn vieren; we hebben er namelijk nog een huisgenoot bij gekregen maar dat loopt nog steeds lekker. Het is ook prachtig om de laatste weken te horen dat het zo goed gaat met jongs van Den Dam en dat er weer punten gepakt worden, het lek is boven; Wouter is er niet. En ja dat is eigenlijk ook wel het enigste wat ik mis op dit moment, maar goed in april kom ik alweer op huis aan! Succes tegen Lengel.

Saludos,

Wouter

  • 02 Februari 2014 - 17:22

    Jeroen:

    Ik heb altijd gelijk, maar dat wist je al. Succes nog Walt en hopelijk zien we elkaar met carnaval.
    Groet,
    ow bruur

  • 02 Februari 2014 - 20:08

    Anita:

    Het was leuk Wout! Bedankt nogmaals voor al je tijd!

  • 12 Februari 2014 - 10:01

    Luuk B:

    Jij zit helemaal in het verkeerde vak.

    Grappig/goed verhaal! jij had journalist/tekstschrijver moet worden man!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Stage in Barcelona

Van Azewijn naar Barcelona

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2014

Een week of 15 van huis.

02 Februari 2014

Op de helft.

11 Januari 2014

Een week of 8 hier.

23 December 2013

5 weken van huis.

08 December 2013

3 weken in Barcelona.
Wouter

Stage in Barcelona

Actief sinds 17 Nov. 2013
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 3349

Voorgaande reizen:

16 November 2013 - 19 April 2014

Stage in Barcelona

Landen bezocht: