3 weken in Barcelona. - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Wouter Bod - WaarBenJij.nu 3 weken in Barcelona. - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Wouter Bod - WaarBenJij.nu

3 weken in Barcelona.

Door: Wouter Bod

Blijf op de hoogte en volg Wouter

08 December 2013 | Spanje, Barcelona

Hallo allemaal,

Inmiddels zijn we al weer drie weken hier en de tijd vliegt voorbij, de eerste twee weken hadden we van maandag tot en met vrijdag Spaanse les. Dit elke dag van 9:00 tot 13:00 uur, dit was een intensieve cursus waarbij het soms moeilijk was om bij te blijven. Want het was eigenlijk op eerste dag al wel duidelijk dat Luuk en ik de kneusjes van de klas waren. Want wij snapten er werkelijk waar helemaal niets van, alles werd in het Spaans verteld want de leraren zelf konden amper of geen Engels. De andere leerlingen waren Italiaans of Engels en voor hun zat er meer logica in dan voor ons. Het idee achter deze cursus was dan ook min of meer dat je noodgedwongen Spaans leert. In die twee weken Spaans heb ik mezelf overtroffen door nog nooit zoveel te hebben gedaan tijdens een studie. We schreven mee of alsof ons leven ervan afhing maar uiteindelijk begrijpen we nog minder dan de helft van wat we hebben opgeschreven. In die twee weken kregen we de gelegenheid om een beetje kalm aan te doen en ons al lichtelijk te gaan voorbereidden op de stage. Zo ben ik voor dat de stage begon een keer langs geweest om kennis te maken en ik moest natuurlijk even uitzoeken waar het zat want het is niet zo dat het allemaal makkelijk te vinden is. Het reizen met de metro is echter wel heel makkelijk, je raakt er namelijk zo snel aan gewend.

Die eerste weken vloog het geld er wel uit als een gek want het stappen in Barcelona is niet goedkoop. In sommige clubs betaal je 8 euro voor een pilsje terwijl je eerst 15 euro entree moet betalen. En als je 's avonds uit bent dan denk je daar iets makkelijker over dan de volgende ochtend. Dus tegenwoordig zijn weer ouderwets aan het indrinken voor de tijd. Nu mijn stage is begonnen begin ik ook iets meer een normaal ritme te krijgen omdat je niet om 13:00 uur middags al naar huis gaat. Ik loop nu van dinsdag tot en met zaterdag stage, ik begin om half 10 ochtends tot half 7 avonds. Dat is wel weer even wennen om de hele dag op een stoel te zitten en beetje naar zo'n kastje te kijken. Maar goed het went snel en de sfeer op kantoor is goed, mede omdat er maar 9 man werken en ongeveer de helft ervan stagiaires zijn. Zij hebben mij van de week ook een beetje ingewerkt, het werk wat ik voornamelijk doe is een soort van klantenservice. Een beetje de telefoon opnemen als het Engels, Deutsch of Nederlands is en daarnaast een beetje mailtjes de deur uitsturen. Het werk staat mij opzicht wel aan, het zal niet iets voor de toekomst zijn maar ik leer op zich nog wel aardig wat zo. Naast de stage breng ik natuurlijk ook veel tijd door in ons appartement aan de rand van Barcelona. Samen met Luuk en onze Nederlandse huisgenoot Kevin wonen wij in dit appartementje. Het is een beetje een nadeel dat we met 3 jongs zijn want niemand heeft echt veel behoefte om de afwas te doen en af te toe eens met de bezem door de keet te gaan. Dus ja dat maakt het een klein beetje een bende maar goed ik hoor niemand klagen. Daarnaast moeten we zelf de was doen, eten koken, strijken en al die andere klote klusjes. En dat omdat niemand anders het doet! Daarnaast gaan we vaak naar de meiden(Floortje, Ayoni en Anne) toe die samen met Luuk en ik naar Barcelona zijn gekomen via het graafschap college. Daar hebben we o.a. ook op 6 december Sinterklaas gevierd.

Dus dat is allemaal wel leuk zeg maar. Maar verder heb ik volgens mij alles wel verteld dus ik meld me wel weer als ik weer wat te vertellen heb!

Groeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Stage in Barcelona

Van Azewijn naar Barcelona

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2014

Een week of 15 van huis.

02 Februari 2014

Op de helft.

11 Januari 2014

Een week of 8 hier.

23 December 2013

5 weken van huis.

08 December 2013

3 weken in Barcelona.
Wouter

Stage in Barcelona

Actief sinds 17 Nov. 2013
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 3347

Voorgaande reizen:

16 November 2013 - 19 April 2014

Stage in Barcelona

Landen bezocht: