Een week of 8 hier. - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Wouter Bod - WaarBenJij.nu Een week of 8 hier. - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Wouter Bod - WaarBenJij.nu

Een week of 8 hier.

Door: Wouter Bod

Blijf op de hoogte en volg Wouter

11 Januari 2014 | Spanje, Barcelona

Hallo trouwe lezers,
Ten eerste wil ik jullie even bedanken voor de leuke reacties, die ik heb ontvangen bij mijn vorige verslag. Leuk dat jullie mijn verhalen volgen! En ja ik dacht het zou wel weer tijd zijn om een nieuw verhaaltje te typen. Dus heb ik dat ook maar eens gedaan.
Nou, de laatste paar weken heb ik natuurlijk ook weer het een en het ander mee gemaakt. Op stage gaat het allemaal zijn gangetje, ik ben er met deze stage wel weer even aan herinnerd hoe het is om weer hele dagen op kantoor te zitten. Afgelopen week heb ik 6 dagen moeten werken omdat de maandag die ik normaal vrij ben een feestdag was in Spanje. En ik moet eerlijk zeggen dat ik na 6 dagen door het raam te hebben zitten kijken hoe de duiven aan de overkant het balkon onder schijten, dat ik het dan niet erg vind om 2 dagen weekend te hebben. Hoe dan ook het sfeertje op kantoor is nog steeds goed. Hoewel ze je hier als een medewerker beschouwen pakken ze op vrijdagmiddag 2 uur allemaal de biezen en dan kieken ze ow zo aan van ja jij blijft even tot half 7? Ik zat mien laatst is even te rekenen en toen kwam ik tot de conclusie dat ik hier de meeste uren maak hier en dat zijn er maar 39 en het minste verdien, ja dan doe ik iets niet goed. Hoe dan ook mij maakt het allemaal niet zoveel uit en mensen gaan verder leuk met de stagiaires om dus ik kan er niet wakker van liggen. Daarnaast begin ik de Spaanse klanten ook beter te begrijpen hoewel ik er soms nog geen zak van kan verstaan. Maar goed daar hebben ze me ook niet voor aangenomen, ik houdt me dagelijks vooral bezig met het beantwoorden van aanvragen. Meestal vragen de klanten via de mail of telefoon of het appartment wat ze willen boeken beschikbaar is, het is niet echt werk op hoogstaand niveau maar ja, je moet wat. Zo nu en dan wordt het wel eens spannerder als je er problemen zijn met het appartement of als er in een van onze appartementen is ingebroken. Over het algemeen kom ik de dagen prima door op kantoor, hoewel ik altijd blij ben als ik in de pauze even van de stoel af kan en dan haal ik mien een lekker brödje. En ja eigenlijk was het dat wel weer betreft de stage.
Naast de stage zijn er nog meer spectaculere dingen gebeurt zoals Toon die met zijn gevolg op visite kwam. Dit waren een paar leuke dagen en het was ook wel leuk om iedereen weer even te zien, in die dagen werd ik weer van burger tot toerist gedegradeerd en hebben we een mooi bus tripje door de stad gemaakt. Toen kwamen we onder andere langs die kerk op en dat was ook voor het eerst in 7 weken dat ik eens wat zag van de stad want ja zo ondernemend was ik nog niet geweest sinds dat ik hier ben. Ik was al wel op en hoop plekken geweest in Barcelona maar toen was het donker en toen was de gedachte ook niet helemaal helder zeg maar. En ja met de metro kom je ook overal maar dan zie ook niet zoveel. Maar helaas kon ik maar een dag vrij krijgen want ja er moest toch iemand de Spaanse klanten te woord staan: Ola, si un momento, Por Favor. Maar in de avonden kon ik mooi bij mijn visite aanschuiven in het restaurant en moest Luuk zich maar zien te redden met eten. In het weekend heb ik ze nog even meegenomen naar ons nederige stulpje aan de andere kant van stad, de dag erna heb ik de jeugd mee genomen naar de club waar ik met o.a. Luuk wekelijks onze dansjes maken en biertjes drinken van 7 euro, daar gaat de dorst trouwens snel van over. Maar daar heb je dan op zondag weer gemak van. Ja opzicht doe je hier doordeweeks ’s avonds niet zo heel veel en ja als je dan niet oppast dan vliegen de kilos er bij aan, dus hebben we in het kader van goede voornemens maar een gezamenlijk een abbonement op de sportschool genomen. En ook al sport je niet zoveel er is genoeg te zien daar in de sportschool. Nou dit was het weer voor deze keer.

Groetjes,

Wouter

  • 11 Januari 2014 - 21:21

    Stefan Bod:

    Joooow bodje, leuk verhaal!! Sport maar niet teveel anders winnen we nooit meer van Den Dam ;-) veel plezier nog daar, groet'n uut Zeddam

  • 11 Januari 2014 - 21:42

    Eric Bolder:

    Hee Wouter, leuk om een berichtje van je te lezen en te horen dat je het naar je zin hebt. Veel plezier de rest van je stageperiode.

  • 12 Januari 2014 - 19:10

    Toon Met Zijn Gevolg:

    Ha Wout,

    We hebben weer genoten van je verhaaltje. We hebben een fijne tijd gehad bij jullie in Barcelona. Het is goed dat je nu weer terug kunt promoveren naar burger.
    Geniet ervan daar!

    Pa, Jeroen & Susan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Stage in Barcelona

Van Azewijn naar Barcelona

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2014

Een week of 15 van huis.

02 Februari 2014

Op de helft.

11 Januari 2014

Een week of 8 hier.

23 December 2013

5 weken van huis.

08 December 2013

3 weken in Barcelona.
Wouter

Stage in Barcelona

Actief sinds 17 Nov. 2013
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 3348

Voorgaande reizen:

16 November 2013 - 19 April 2014

Stage in Barcelona

Landen bezocht: