5 weken van huis. - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Wouter Bod - WaarBenJij.nu 5 weken van huis. - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Wouter Bod - WaarBenJij.nu

5 weken van huis.

Door: Wouter Bod

Blijf op de hoogte en volg Wouter

23 December 2013 | Spanje, Barcelona

Hallo allemaal, inmiddels zijn we al ruim 5 weken in Barcelona en de tijd vliegt voorbij en inmiddels staat de vierde stageweek alweer voor de deur. Het was weer wennen om de hele tijd op kantoor te zitten maar inmiddels ben ik er wel weer aan gewend. Op het kantoor zaten 5 stagiaires toen ik aankwam, hier zijn er nu nog maar 2 van over en een ervan gaat volgende week ook alweer naar huis. Dat is wel jammer, maar als het goed is komen er binnenkort ook weer nieuwe stagiaires. Met de het "vaste" personeel kan ik ook prima mee overweg. Soms is de interne communicatie nog wat lastig omdat ze allemaal niet heel erg goed Engels praten. Maar met handen en voeten en een aantal Spaanse woordjes zijn we er altijd nog uitgekomen. Een van mijn veel voorkomende werkzaamheden op kantoor is het oppakken van de telefoon, wat zeker in het begin lastig was. Niet dat ik er moeite mee had om de telefoon aan te pakken maar omdat 9 van 10 telefoontjes Spaans klanten zijn en die amper of niet Engels spreken. Maar inmiddels heb ik de belangrijkste woorden onder de knie en dus kan ik meestal wel aan de hand van hun verhaal wel op maken wat ze willen. Daarnaast houdt ik me voornamelijk bezig met het beantwoorden van e-mails; zoals aanvragen voor appartementen, boekingen en het beantwoorden van diverse vragen van onze klanten. Daarnaast is het nu nog vrij rustig op kantoor en probeer je proactief werk te zoeken of te vragen. Het probleem is dat, dat er nu niet echt is. Dus in de tweede week van mijn stage ben ik maar alvast met mijn school opdrachten begonnen. Maar hoe dan ook ik heb leuke collega's en ga met plezier naar mijn stage! Maar genoeg over stage..

Naast de stage is er opzicht nog wel meer te beleven in Barcelona, in de weekenden gaan we meestal wel uit in diverse clubs aan het strand. De zaterdagavond is toch altijd nog de avond waar je naar uit leeft, het feit dat ik op zaterdag altijd moet werken draagt hier niet heel veel positieve energie aan bij. Niet dat ik vroeg moet beginnen maar de vrijdagavond betekent voor mijn huisgenoten wel weekend en je kan niet alles missen. Dus ga ik altijd met hun mee en dan een paar bier drinken bij de meiden of gewoon thuis. Ik ben altijd wel wijs genoeg om op tijd naar bed te gaan maar 's morgens heb ik er altijd geen gemak van en dat heeft effect op de hele dag zeg maar. Op zaterdag is er in principe geen ruk te beleven op kantoor omdat ik alleen met een andere stagiaire aanwezig moet zijn vanwege het feit dat de telefoon kan gaan. De hele dag zit je een beetje voor de computer te gaapen en te wachten op een mailtje die in je in 5 minuten kan beantwoorden. Maar om een lang verhaal kort te maken, ik kom op zaterdag rond 18:00 uur thuis. Meestal als ik dan thuis kom dan komen die andere lui pensen pas het bed uit. En dan wordt het eerste potje bier los getrokken en dat gaat tot een uur of 1 a 2 door en dan met de metro naar het strand om uit te gaan. En in de metro krijg ik het nog wel eens moeilijk om de dup los te houden, terwijl die andere blije net de slaap zo'n beetje uit hebben. Afgelopen weekend besloot ik halvewege de metro naar huis te gaan omdat deze jongen de dup niet los kon houden. Dus ik overstappen op de metro de andere kant op richting huis, althans dat was de bedoeling. En dat lukte ook gewoon maar als je dan in slaap valt dan weet je ook waar het de metro eindigt en niet verder gaat. Dus ja, dat hebben we ook weer meegemaakt. Verder heb ik naast de zondag ook de maandag vrij, of ja vrij onderhand ben je hele dag de keet aan het opruimen en boodschappen doen, de was en de rest van het hele huishouden. Daarnaast ben ik ook maar eens aan het hardlopen gegaan, want de hele dagen op kont zitten wordt je ook niet beter. En dat kan hier maar mooi want we zitten net naast de bergen wat een mooi uitzicht geeft over Barcelona.
Nou ja, dat was het eigenlijk wel weer het hele verhaal van de laatste twee weken. En alvast fijne feestdagen!

Groetjes,
Wouter

  • 23 December 2013 - 22:49

    Susan:

    Ha Wout,

    Net even je verslagen gelezen. Zo te lezen is het lang leve de lol haha, maar gelukkig weten we allemaal dat je een verstandige jongen bent. Ruim je de keet wel een keer op voor wanneer we langskomen? Geniet ervan, Wout. Fijne kerst en tot snel.

    xx Suus

  • 23 December 2013 - 23:53

    Anita:

    Hoi Wouter! Wat een aangename verrassing om jou verhaal te mogen lezen. Je mag vaker schrijven. Leuk! Veel plezier!
    Liefs, Mama

  • 29 December 2013 - 10:34

    Bert:

    Leuk om te lezen Wouter! Ik hoop echt dat je straks op een mooie stage kunt terugkijken en ook nog een beetje kunt genieten van je vrije tijd. Maar zo te lezen gaat dat wel goedkomen.

    Groetjes, Bert

  • 29 December 2013 - 11:14

    Maarten En Brigitte:

    Wouter! Zo te lezen vermaak jij je daar wel! Heel veel plezier daar nog en alvast goeie jaarwisseling!

    Groetjes uit Stokkum.

  • 30 December 2013 - 16:28

    Annemijn:

    Hee Wouter,
    Al drie verslagen geschreven, zonder dat iemand hiervan af wist haha
    Maar zo te lezen heb jij het prima naar je zin, over een paar daagjes zullen we het in het echt horen!
    Tot woensdag!
    Annemijn

  • 04 Januari 2014 - 09:16

    Karin:

    Hee Wouter!

    Wat leuk om iets te lezen over hoe je het daar hebt, ookal zien we natuurlijk de leuke feest-foto's ook wel op Facebook langskomen! Lekker nog even genieten daar met de fam.!

    Nu ik weet dat jij een 'waarbenjij.nu' bijhoudt, blijven we je hier in 's-Heerenberg volgen!

    Liefs!

  • 08 Januari 2014 - 21:43

    Saskia:

    Hey Buurmannetje,

    Nog de beste wensen voor jou daar in Barcelona...Zo te lezen en gehoord te hebben heb je het daar wel naar de zin. Leuk om jou reisverslagen te lezen. Wij wensen jou nog veel plezier daar en succes met alles!

    Groeten uut Azum,
    de buufjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Stage in Barcelona

Van Azewijn naar Barcelona

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2014

Een week of 15 van huis.

02 Februari 2014

Op de helft.

11 Januari 2014

Een week of 8 hier.

23 December 2013

5 weken van huis.

08 December 2013

3 weken in Barcelona.
Wouter

Stage in Barcelona

Actief sinds 17 Nov. 2013
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 3341

Voorgaande reizen:

16 November 2013 - 19 April 2014

Stage in Barcelona

Landen bezocht: